Radnici Dječjeg vrtića Buba Mara Čabar
O nama
U Dječjem vrtiću Buba Mara Čabar zaposleno je 19 radnika.
10 odgajatelja, tri kuharice, tri spremačice, pedagoginja, voditelj računovodstva te ravnateljica.
Odgajatelj je:
1. osoba koja kontinuirano uči i želi pronalaziti i provjeravati različite modele bez pretenzije da unaprijed ima odgovor na sva pitanja, želi istražiti ono što ne zna,
2. osoba s izraženom potrebom napredovanja u osobnom i profesionalnom smislu,
3. dobar promatrač i slušatelj djece,
4. poznavatelj sredine u kojoj radi sa svim socijalnim, kulturnim i ekonomskim različitostima,
5. poznavatelj zakonitosti djetetova rasta i razvoja uz prihvaćanje individualnih različitosti i kvaliteta,
6. poznavatelj procesa učenja predškolskog djeteta – različitih načina i intenziteta,
7. sklon postavljanju pitanja o motivima djece – zaključak ostavlja otvoren, ne žuri, istražuje, uzima u obzir mišljenje drugih, otvoren za riskantne ideje, za postavljanje pitanja, za istraživanja,
8. sposoban preuzeti rizik i ne opterećivati se unaprijed postavljenim planom,
9. spreman za kompromis, omogućuje improvizacije i kreativno izražavanje,
10. fleksibilan – sredinu organizira prema konkretnim potrebama i kontekst doživljava nepredvidljivim.
Poslovi i zadaće pedagoga definiraju se na nekoliko razina: u odnosu na dijete, roditelje, odgajatelje, te društveno okruženje, što taj posao čini izuzetno složenim. Pored toga, pedagog obavlja i ostale poslove: bibliotečno-informacijske, poslove dokumentiranja
odgojno- obrazovne djelatnosti i dr.
Što radi PEDAGOG u vrtiću u odnosu na DIJETE?
• Sudjeluje u upisu nove djece te formiranju odgojno- obrazovnih skupina
• Sudjeluje u otkrivanju i praćenju razvojnih potreba djeteta
• Sudjeluju u identifikaciji i planiranju/programiranju rada djece s posebnim potrebama
• Predlaže oblike i načine obogaćivanja odgojno- obrazovnog procesa u cilju podizanja kvalitete djetetova boravka u vrtiću
• Predlaže inovacije, suvremene metode i oblike rada koji će doprinijeti razvoju djece
Što radi PEDAGOG u vrtiću u odnosu na ODGAJATELJE?
• Sudjeluje u planiranju i valorizaciji odgojno- obrazovnog rada
• Sudjeluje u ostvarivanju programa stručnog usavršavanja
• Organizira stručne aktive (usavršavanje) unutar ustanove
• Radi s pripravnicima prilikom ostvarenja pripravničkog programa
• Podrška odgajateljima u istraživanju i unapređivanju vlastite odgojno- obrazovne prakse
Što radi PEDAGOG u vrtiću u odnosu na RODITELJE?
• Pruža stručnu pomoć u odnosu na pitanja vezana za odgoj djece
• Predlaže i sudjeluje u provedbi raznovrsnih oblika suradnje i komunikacije
• Potiče aktivno sudjelovanje roditelja u odgojno- obrazovnom procesu
• Informira i upućuje roditelje o odabiru najpogodnijeg programa za dijete (kraći i obogaćeni programi)
Što radi PEDAGOG u odnosu na DRUŠTVENU SREDINU?
• Redovito surađuje s društvenom sredinom u organizaciji i obogaćivanju rada ustanove
• Upoznaje i informira društvene čimbenike s obilježjima odgojno-obrazovnog rada
Što radi PEDAGOG u suradnji sa STRUČNIM TIMOM VRTIĆA ( psihologom i logopedom)?
• Sudjeluje u planiranju i valorizaciji svih sudionika odgojno- obrazovnog procesa
• Provodi akcijska pedagoška istraživanja s ciljem istraživanja i unapređivanja pedagoške prakse
• sudjeluje u stručnom usavršavanju odgajatelja
Što radi PEDAGOG u svakodnevnoj praksi rada VRTIĆA?
svakodnevno obilazi odgojne grupe, prati aktivnosti djece i odgajatelja
s odgajateljem prati ponašanje djece u grupi, te prema potrebi kontaktira psihologa
partner je s odgajateljem u reorganizaciji prostora
razgovara, vodi stuučne rasprave odgajatelja te savjetuje po potrebi o pojedinim područjima svakodnevnog rada odgajatelja
predlaže stručnu literature, slikovnice, nove ideje vezane za odgojno-obrazovni rad s djecom
sudjeluje u pripremi roditeljskih sastanaka
sudjeluje u stručnom usavršavanju odgojitelja
sudjeluje s uvođenju odgojitelja pripravnika u odgojno-obrazovni proces.